Om du inte hittar enkelt det du söker så kan du kanske låta svarva till något av en bit mässings stång från bygghandeln , eller tex borra en bit gäng(ad)stång i mässing (om du gängar själv efter borrning kan du ju löda på tex en bit bromsrör av koppar, etc (går om man klämmer ned den överskjutande biten där det blir glapp och använder litet hårdare lod, tex sådant för vattenlednings rör. Går i och för sig med vanligt mjuklod med tror jag i så fall räcker det nog med en blåslampa eller tex ett vanligt fältkök(typ trangiabrännaren eller något, men tror de propandrivna är enklare dock kan de nog inte smälta hårdlod tror jag) att löda med (glöm inte flussmedel)) och koppla slangen till det (eventuellt med en mässingsnippel som du löder fast). så kan du sedan sätta smörjnippeln var som helst i princip
Går kanske att borra utan svarv om man håller tungan rätt i mun och gör det innan man filar ned och gängar den andra änden (bör gå att handfila innan man gängar), vet att tex bauhaus (tror jag) hade dekorstänger och rör, mm av någon mässings legering som borde funka (med ett par filade räfflor borde slangen sitta och som sagt kan du ju då välja en grövre dimmension på själva stången och slipa ned den andra änden så det stämmer mot gängsnittet) .
Om man nu vill improvisera, men det kanske man inte direkt vill...