Jag har haft lite problem med radiolänken. När bilen kommer mer än ca 40m bort så börjar den tappa kontakten. Ger jag gas vid det avståndet så blir körningen väldigt hackig. Bilen ger gas i kanske en halv sekund för att sen släppa och rulla lika länge, och styrservot blir nervöst pss.
Så i jakt på vad som kunde vara fel började jag leta efter vilket protokoll som radiolänken använder. Konstigt nog hittade jag ingen info (??), men när jag mätte upp signalen med oscilloskopet så känns det rätt så enkelt... såhär ser det ut när jag sägger proben direkt mot sändarantennen

Med 20ms mellanrum skickas två kortare pulser som är ca 1.5ms långa. Kan det kanske vara så enkelt så att varje av dessa pulser är just den pulsen som skickas vidare till servot och fartreglaget? Jag antar så tillsvidare. Bärvågen på 27mHz är kraftigt nervikt. Men, tittar man närmre på dessa pulser syns följande

Jag hade förväntat mig att övergången från "skicka 27mHz" och "skicka inget" skulle vara betydligt skarpare? Kan någon intyga detta eller mäta på sin (fungerande) utrustning till mig? Tror ni att beteendet vid de ringa 40m kan beskrivas av att mottagaren börjar se en puls som varierar i längd beroende på styrkan av den mottagna signalen? Jag vet att andra med denna bilen har räckvidd på iaf 200m. Måndagsex av min sändare?
Input mottages tacksamt