Normaliserat telejack för insert hos mixerbord
Normaliserat telejack för insert hos mixerbord
Vart kan man köpa ett normaliserat telejack?
Letar efter telejack av den sorten som finns på pa- eller studiomixerbord för insert-inkoppling. Har sätt att man kallar dessa kontaktdon för "normalled insert socket" men tyvärr kan jag inte hitta en enda tillverkare eller återförsäljare av dessa kontaktdon. Funktionen är den att två kontakter är slutna till varandra tills man kopplar in en stereoplugg där signalen då istället leds ut på den anslutna stereopluggen.
Letar efter telejack av den sorten som finns på pa- eller studiomixerbord för insert-inkoppling. Har sätt att man kallar dessa kontaktdon för "normalled insert socket" men tyvärr kan jag inte hitta en enda tillverkare eller återförsäljare av dessa kontaktdon. Funktionen är den att två kontakter är slutna till varandra tills man kopplar in en stereoplugg där signalen då istället leds ut på den anslutna stereopluggen.
Re: Normaliserat telejack för insert hos mixerbord
Tackar, konstigt att inte ELFA nämner detta i beskrivningen alls. Men i dom bifogade bilderna ser man ju iaf. Brukar dessa ha någon speciell beteckning som jag har missat?
Det är ju ett helt vanligt telejack med brytande kontakt?
Då finns ju 42-768-04 om du vill ha lite bättre kvalité...
//B1N4RY
Då finns ju 42-768-04 om du vill ha lite bättre kvalité...
//B1N4RY
Tack igen.
"telejack med brytande kontakt?"
Japp det är det, vet inte varför jag snöade in på normaliserade. Men det verkar inte finnas något samlingsnamn för dessa ändå, men det är kanske inte så konstigt, tycker man ser alldeles för många olika namn och benämningar på teleplugg/jack.
"telejack med brytande kontakt?"
Japp det är det, vet inte varför jag snöade in på normaliserade. Men det verkar inte finnas något samlingsnamn för dessa ändå, men det är kanske inte så konstigt, tycker man ser alldeles för många olika namn och benämningar på teleplugg/jack.
Att det skulle kunna kallas normaliserat är nog mer just i tillämpningen som insertjack på mixerbord.
Ofta är det väl 0dB eller nån annan standardiserad = normaliserad nivå på signalen i ett insertjack.
Själva kontakten har alltså inget med normalisering att göra utan det är signalen i den...
//B1N4RY
Ofta är det väl 0dB eller nån annan standardiserad = normaliserad nivå på signalen i ett insertjack.
Själva kontakten har alltså inget med normalisering att göra utan det är signalen i den...
//B1N4RY
Låter ganska logiskt. Får väl erkänna ett halvt hjärnsläpp från min sida då
.
Har kollat runt lite hos Farnell och billigast bland alla värkar Neutrik vara med sin NMJ6HF-S på 6,67 kr för +100 st.

Har kollat runt lite hos Farnell och billigast bland alla värkar Neutrik vara med sin NMJ6HF-S på 6,67 kr för +100 st.
- jonnorberg
Bara några enstaka just nu, blir med nästa Farnell beställning, men jag planerar ett större mixerbordsbygge och då kan det bl frågan om över 30 stycken iaf.
Jag har nog dessa på lager, du får hojta till om du ska ha.
/ Tompa
/ Tompa
Har en låda Penny & Giles reglar (begagnade men i skick) om det är ett analogbord du ska bygga.
Behöver sälja av grejjor jag samlat på mej under många år.
PM:a om du är intresserad. Har även massa annat för mixerbyggare.
Behöver sälja av grejjor jag samlat på mej under många år.
PM:a om du är intresserad. Har även massa annat för mixerbyggare.