Yttermåtten saknar DIREKT mått. Det är alltid trevligt att kunna se direkt hur stor delen ska bli vid första ögonkastet. Praxis är att man sätter du de viktigaste måtten först, sedan sätter man ut eventuella dubbelmåttsättningar inom parantes, så att man vet att måttet annars finns där ändå. Annars ser det bra ut.
Verkar som jag har nån kostig utgåva av Partmaster CAD... man ska kunna köra CNC direkt från PARTMASTER.. men mitt program säger att jag måste ha en annan utgåva för att kunna slutföra åtgärden... hmm... låter mysko som faan..
Börjar nästan gillar Partmaster ganska mycket.. lätt att använda och förstå sig på tycker jag.. om man jämför med tex Autocad,,.. det kan jag inte alls..
Så därför tänkte jag att man kanske ska ta o bestämma sig för att använda det.. har ju kollat lite på några olika program.. o fastnade mest för Partmaster CAD...
Men att köpa Partmaster CAM måste man ju inte om man har andra CAM program..
Bara att PM Cad är bra att jobba i gör saken enklare att jobba i PM Cam. Ska du däremot enbart jobba med 3D ska du titta åt annat håll då det inte finns hobby 3D CAD/CAM från Dolphin Partmaster men väl proffs inriktade paketlösningar.
Men ska du ha ett bra hobby paket på licens så är PM värt att satsa på, priser hittar du hos mig.
Ja vad kostar Partmaster CAD då.. jag menar jag kommer ju kanske inte att köra så mycket 3D i början eftersom jag inte har lärt mig vad det är än i CAD alltså...
Tänkte börja med små skyltar o sånt som man enkelt kan göra.. och ev fräsa ut en kopia på min egen fräs åxå.. i MDF..