sökes, efterlysande skyltmaterial

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

sökes, efterlysande skyltmaterial

Inlägg av grym »

borde kanske inte stå under optokomponenter men det är nära i varjefall :mrgreen:

letar efter råmaterialet till efterlysande skyltar , dom som exempelvis är för pilar som visar ut för brand i offentliga lokaler

har varit på några firmor innan semesterna, men som privatperson var man inte välkommen, suck

några förslag?

behöver först några bitar i ungefär a4 storlek

man kan ha en hel del kul med dom med blå lysdioder och uv lysdioder

kom kanske på att sätt att släcka dom i förtid, helsjukt men måste prova det på modärnt material då den skylten jag har nu är 30 år gammal
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: sökes, efterlysande skyltmaterial

Inlägg av Glenn »

jag vet inte var man köper det, men du får gärna förklara vad du tänkte göra med det och blå/UV-lysdioder ?

EU beslutade ju om nån ny standard på dom där skyltarna för några år sedan varvid det slängdes en hel kartong med nya skyltar av gamla typen på jobbet, plockade på mej en massa så jag har nödut-skyltar i halva lägenheten nu :D
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

med uvlysdioder kan man ju ha en sådan skylt upplyst utan att man ser något annat, det funkade bakifrån med, och är det så att man aktivt kan släcka efterlysningen kan man göra en hel del kul, en stor natt klocka så man ser den utan glasögon exempelvis
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

aha, måste testa det, ska ha en påse UV-lysdioder liggandes någonstans till och med :)
Skriv svar