Tänkte höra om det finns några fler här som sökt/ kommit in

Trevligt,Cenorpa skrev:Jag har också kommit in på elektro på KTH. Så vi syns väl där till hösten:)
Jovars, så kan man ju också göra, men jag tycker att kurserna som ges på Civ.ing. verkar aningens intressantare. Dessutom ligger campus Johanneberg mycket närmare min lägenhet.tgr skrev:Greve Hamilton,
Det är nog inte omöjligt att du kommer in.
I annat fall kan du läsa högskoleingenjörsutbildningen och ta överbryggningskuser när du väljer i 3an. Sen är det bara att läsa master efter det och bli Civ.ing. Tar lika lång tid.
Du får dessutom gå i skolan vid vattnet å äta lunch i solen på bryggan
Å glömt inte gå med i elektronikföreningen direkt http://www.eta.chalmers.se
Själv börjar jag 3e året på mekatonikingenjörsutbildningen på Chalmers.
Och kom dessutom in på distanskurs i foto i jönköping
Jag tror att den största anledningen till att snittet höjdes så mycket beror på antal sökande. Tidigare år har samtliga sökande blivit antagna, vilket såklart leder till ett lägsta snitt som är väldigt lågt; det räckte nog med en tämligen liten ökning av ansökande för att snittet skulle öka rejält.Larsson90 skrev:> Greve Hamilton
Har också sökt elektroteknik men blev 27 reserv får hoppas på det bästa, hade varit riktigt tråkigt om man inte kom in. Så jäkla sjukt att snittet kan hoppa från 10,76 till 16,55. Jag har också runt 16 i snitt så får verkligen hoppas på att man kommer in, hade varit tråkigt att behöva vänta/jobba ett år för att sedan inte ens veta om man kommer in.
Jag letar studentrum nu till en början. Får se om jag får tag på något överhuvudtaget. Verkar vara svårt men det borde ju inte vara helt omöjligt. Jag vill helst komma in i en studentkorridor så man får lära känna lite folk, just nu känner jag ingen där. Men det ska nog gå bra det medlizerdboy skrev:
Trevligt,
ser att du kommer flytta hit, har du fått någon studentbostad än eller hur löser du bostadsproblemet ??
skulle själv vilja komma lite närmare då man man bor en bit bort från KTH, får se vad som händer