Jag har en liten backkamera (pal, komposit) som skall sitta i änden på en 30-40 meter lång kabel. Kabeln i fråga är en RG-62 coax och har därför bara två ledare. Ström tas från ett bilbatteri, och kameran vill ha 12V (ca 100mA). Hur gör man för att skicka spänning och videosignal över samma tvåledare?
Såg Fullmoons försäljningtråd av en grukna som gjorde något liknande. http://elektronikforumet.com/forum/view ... ng#p470680
Tyvärr verkar den vara gjord för 24V plus att jag inte vet vad jag skall sätta i "kameraänden"
Fantommatning av videokamera
-
-=Fullmoon=-
Re: Fantommatning av videokamera
Skulle gå med lite simpelelektronik att mata upp 12v till 24v med någon transistor etc.
Dock vet jag inte om det behövs någon 'mottagare' i andra änden finns säkert versioner där kameror klarar det och där man måste dela signalen.
Det 'kanske' går att vända en sån grunka jag har och plocka ut ström där fast det låter jag vara osagt.
Dock vet jag inte om det behövs någon 'mottagare' i andra änden finns säkert versioner där kameror klarar det och där man måste dela signalen.
Det 'kanske' går att vända en sån grunka jag har och plocka ut ström där fast det låter jag vara osagt.