Ja då har det oundvikliga hänt, troligen har ett svarv/frässpån letat sig in i ett kabinett som hyser min styrdator med MACH3 till mina maskiner. I förrgår kväll tog jag en middags paus efter pågående fräsning och satte på forcerad kylning av kabinettet i fråga varpå efter middagen så skulle jag fortsätta men skärmen va svart. Skumt.... var ju helt övertygad om att all energisparande av alla de sorter varit avstängda men nåt hadde tydligen hänt. Startade om och den bootade så fint så in i Mach för att fortsätta fräsandet efter att ha hitta rätt X/Y/Z och det knallar på -tvärdött- men va faaaaaaaaaaan.
Boota om och -tvärdött- ja riktigt tvärdött.... plocka ut prylarna och det ramlade ut några spån...... va trött man blir.
Plocka bland alla burkarna och inget man kunde plocka ihop nåt vettigt av...... suck. Bara att köpa nytt, snabborder till Dustin och hem med lite bitar och installera om allt JÄTTEKUL
Nåväl, fick anledning att prova en CF disk på 8G med IDE adapter och det gick ju hyfsat dvs det fungerar men känns lite trögt vid uppbootningen. Mera rapport om detta imorgon då jag skall ge mig på att fräsa igen.... nu är det dags att vila.