Nja kanske inte den sladden. Anledningen till att jag vill ha en sådan här lösning är att förut när min analoga mick funkade bra till datorn drog jag ur den vid ett tillfälle och de jag pratade med hörde mig perfekt ändå. Det visade sig nämligen att min Webbkameras mick varit inkopplad istället. Fast jag trodde det var den inkopplade mikrofonen. Kan bli pinsamt...
Får väl bygga något eget istället
Det finns ju billiga USB-till-mick in adaptrar.
En stadig fot med en rejäl vippbrytare. Vid på lyser en röd diod och vid av en grön. USB:n ska hela tiden vara aktiv i datorn bara själva mick-elementet ska säkert kopplas bort. Kanske säkrast att kortsluta det. Kanske en inbyggd förstärkare och ett läge för bara talfrekvenser. min webbkamera ska jag operera bort mikrofonen i.
Förslag till extra funktioner mottages tacksamt...
Får återkomma i projektdelen när jag kommer igång
Tack så länge
Såg ditt inlägg för sent Jimmy. Ja det är likadant kroniskt läge i Vista. Brukar ha bråttom när någon ringt så jag går in kontrollpanelen/ljud och trycker vilt på alla inställningar och då brukar det fungera till nästa gång. Men jag kommer inte ihåg vad jag gjorde. Det har faktiskt hänt att jag i ren desperation pratat i den urkopplade mikrofonen. En dator kan väl inte ha fel när den säger att mikrofonen fungerar.
Håkan