Sökes: Drivning till Bipolär
- Gildebrand
Sökes: Drivning till Bipolär
Hej!
Det här kanske är en jätteavancerad krets att sätta ihop, men jag undrar om det finns några färdiga ritningar för att driva två stycken bipolära stegmotorer från datorn. Typ över LTP1.
Det här kanske är en jätteavancerad krets att sätta ihop, men jag undrar om det finns några färdiga ritningar för att driva två stycken bipolära stegmotorer från datorn. Typ över LTP1.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Sökes: Drivning till Bipolär
och du har sökt? Google - Forumet
Du kanske skulle precisera lite mer VAD det är du ska driva och till VAD. Är det bara lattjo lajbans eller ?
Du kanske skulle precisera lite mer VAD det är du ska driva och till VAD. Är det bara lattjo lajbans eller ?
- prototypen
Slå dig ihop med denne forumist http://elektronikforumet.com/forum/view ... =2&t=34598 och utveckla något tillsammans
Protte
Protte
- Gildebrand
Ja jag har sökt, hittade många drivare, men inga ritningar för drivning från datorn. Det är mest för nöjes skull. Så det behöver inte vara ULTRA-MEGA-SUPER superdriftsäkra och med en grym precision..
Första jag fick upp när jag sökte på "K158" var: http://www.ozitronics.com/docs/k158.pdf
Vad är det du inte gillar med denna?
Vad är det du inte gillar med denna?
- Gildebrand
Den verkar ju väldigt bra. Men finns det ingen layout för kretskort?
Räkna inte med layout. Bara att göra själv. Lära sig eagle, tar en timme elller två...