Vilken version av Mach3 skall man köra ?
-
Hej !
/johan
/johan
Re: Vilken version av Mach3 skall man köra ?
Den nyaste om du tänkt köpa licens, på dom äldre är det fler fria rader utan licens.
http://www.machsupport.com/
http://www.machsupport.com/
-
Jo men det finns je en del versioner som har buggar, och de vill man ju inte ha.
Några erfarenheter ?
/johan
Några erfarenheter ?
/johan
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Jaha - jasså, vad då för buggar?
Nu är det ju så att Mach3 finns i en Lockdown version R3.042.020 samt en Release Candidate R3.042.027 och visst finns det saker och ting som kanske inte fungerar men så är det med programvara som ständigt förbättras.
R3.042.020 Kör med denna så har du nåt som fungerar till den nivån den vart låst.
R3.042.027 Kör med denna om du vill vara lite mera på hugget och följa utvecklingen.
http://www.machsupport.com/downloads/Changelist90.txt Här läser du om vad varje steg innebär i rättelser/förbättringar!
Buggfritt som du säger Johan finns nog inte men mer eller mindre färdigt.
Klart att du ska ha en egen licens så du kan fritt köra din kod och inte bli drabbad av nåt som kanske inte fungerar mitt en körning eller när fan som helst.
Nu är det ju så att Mach3 finns i en Lockdown version R3.042.020 samt en Release Candidate R3.042.027 och visst finns det saker och ting som kanske inte fungerar men så är det med programvara som ständigt förbättras.
R3.042.020 Kör med denna så har du nåt som fungerar till den nivån den vart låst.
R3.042.027 Kör med denna om du vill vara lite mera på hugget och följa utvecklingen.
http://www.machsupport.com/downloads/Changelist90.txt Här läser du om vad varje steg innebär i rättelser/förbättringar!
Buggfritt som du säger Johan finns nog inte men mer eller mindre färdigt.
Klart att du ska ha en egen licens så du kan fritt köra din kod och inte bli drabbad av nåt som kanske inte fungerar mitt en körning eller när fan som helst.
Har man en licens så är det ju fritt att byta mellan olika versioner av mach3, man köper ju inte programmet utan bara en
liten fil som låser upp mach3 till fritt antal rader, så du kan ju prova dig fram hur du vill med version efter köpet.
Jag har provat flera olika versioner och aldrig stött på nån "bugg" som stört mig, jag har bara haft lite strul med en del wizards med det kan säkert vara användarfel i en del av fallen...
Att köra gratis med begränsat antal rader tröttnar man fort på, ska du ha mach3 så är det upplåst som gäller, demo´t är som det låter bara för demo.
liten fil som låser upp mach3 till fritt antal rader, så du kan ju prova dig fram hur du vill med version efter köpet.
Jag har provat flera olika versioner och aldrig stött på nån "bugg" som stört mig, jag har bara haft lite strul med en del wizards med det kan säkert vara användarfel i en del av fallen...
Att köra gratis med begränsat antal rader tröttnar man fort på, ska du ha mach3 så är det upplåst som gäller, demo´t är som det låter bara för demo.
-
ja så är det ju.
Bug eller förbättringar kan i bland vara samma sak, och det jag menade.
Tack alla för inläggen.
Skall testa innan jag köper en licens.
/johan
Bug eller förbättringar kan i bland vara samma sak, och det jag menade.
Tack alla för inläggen.
Skall testa innan jag köper en licens.
/johan
Är det några problem att installera en ny version på en maskin där man kört med en ganska gammal version. Tänkte om det kan strula med kernel-drivern som säkert uppdaterats en hel del.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Inget problem med att installera nytt så länge man kör hela svängen och startar om datorn för att 'nya' drivern ska bli rätt. Sen bör man alltid!!!! ta kopior på sina XML filer INNAN man gör en uppdatering så att de ej blir överskrivna i misstag. Visst kan man idag ta bort krysset för XMLerna men det är lätt att glömma. Så ta ALLTID en kopia på dina XMLer och din LIC fil och ha dessa på ett säkert ställe.
-
Japp det gör jag alltid.
Man måste ha koll på dem.
Tackar
Man måste ha koll på dem.
Tackar