- Mizzarrogh
Re: Google
Jag vet inte vad som åsyftas, men är det "det vanliga" så är det på firefox
"Verktyg"--> Rensa ut känslig data (eller Ctrl+Skift+Del) sedan kryssar du i önskade alternativ så skall du få bort all smörja.
var länge sedan jag köre explorer men skall finnas en motsvarande funktion i menyn.
står i någon tråd här hur man gjorde om detta inte hjälper men var länge sedan jag körde windows.
"Verktyg"--> Rensa ut känslig data (eller Ctrl+Skift+Del) sedan kryssar du i önskade alternativ så skall du få bort all smörja.
var länge sedan jag köre explorer men skall finnas en motsvarande funktion i menyn.
står i någon tråd här hur man gjorde om detta inte hjälper men var länge sedan jag körde windows.
Google sparar säkert dina sökningar, du kan ju alltid prova att kontakta dom och säga vad du vill.
Tror det är "Komplettera automatiskt" som sköter detta i IE om det är det du har, Firefox mfl håller jag mig en bit ifrån så de har jag ingen aning om. Du kommer åt detta i Verktyg - Internet Alternativ - Innehåll - Komplettera automatiskt där du kan radera sådan som skrivits in. Detta tar dock även bort lösenord och sådant i rutor och dylikt som man skrivit in vilket ju kan vara bra ibland. Tror att det är denna som tar bort sådant man sökt efter på tex Google men är int ehelt 100% säker.
I Firefox får det att hålla musen över önskat ord i komplettera automatiskt-listan och trycka delete.
-
- Kontakt:
Google har ju börjat med en egen "komplettera automatiskt"-funktion, är det den som avses? Där finns nog ingen chans att radera något... Testa t.ex. att söka på något ord som du vet att du aldrig någonsin sökt på tidigare, så ploppar det upp tänkbara fortsättningar och ytterligare ord som google föreslår. Kanske går det att stänga av om man har en google-inloggning, har ingen själv.
/Andreas
/Andreas
Googles egen sparar väl bara om man söker samtidigt som man är inloggad på sitt google-konto?
Sparar de på annat sätt finns ju i princip bara cookies och då är det ju bara att rensa cookies (även om de inte sparar sökningarna i cookies så kan de ju spara en ID i cookies, så rensar man så försvinner den).
Sparar de på annat sätt finns ju i princip bara cookies och då är det ju bara att rensa cookies (även om de inte sparar sökningarna i cookies så kan de ju spara en ID i cookies, så rensar man så försvinner den).
google sparar inte dina personliga sökningar utan lägger in hela världens sökningar i listan.
Jo, har man Google-konto så sparar de. Jag vet ju att jag får andra förslag när jag är inloggad jämfört med när jag inte är det.