Problem med stk500

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
natano

Problem med stk500

Inlägg av natano »

Hej

Jag har problem med att få AVR-studio att hitta mitt starterkit. Jag är inte så haj på det här med com-portar och så nån kanske kan hjälpa mig.

Till en början så kunde inte programmet hitta STK-500 på varken COM1 eller COM2, jag kollade i device manager (jag har win2000) och där var det fel på båda COM-portarna(det satt ett litet utropstecken på dem...). Om jag förstod allt rätt så var problemet att båda portarna var kopplade till samma adress eller nåt.

Så jag ändrade från "automatic setting" till "basic configuration 0001" Efter det så funkade båda COM-portarna (enligt device-manager, utropstecknen var borta). När jag nu skall köra AVR-studio så låser programmett sig bara, alltså inte längre "device not found" eller liknande...

Nån som har nån idé? jag har försökt att köra UserPort som nån tipsade om i en annan tråd men enligt den så skall jag redan ha tillgång till com-portarna om jag förstod det rätt.
natano

Inlägg av natano »

Problemet löst. Om nån är intresserad hur så bytte jag tillbaks från "basic configuration 0001" till "automatic setting" igen och då funkade det av nån anledning, fråga mig inte hur.

så då är det väl bara att sätta igång att lära sig assembler då... Hu.

Det här var första posten på forumet för mig så man kanske ska säga Hej. Det här verkar vara ett trevligt forum så jag återkommer nog med flera frågor.
Användarvisningsbild
PaNiC

Inlägg av PaNiC »

Örk.. Jag har fortfarande inte fått igång mitt! Har samma problem med att AVRStudio inte hittar det.
Skriv svar