ZM1020 ????
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
ZM1020 ????
En snäll och bussig person skänkte mig 4 stycken ZM1020. Vad ska jag hitta på med dem??
Just det ja, ZM1020 är ett nixierör.
Just det ja, ZM1020 är ett nixierör.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: ZM1020 ????
Jag är ingen klockmänniska men .... en klocka??!! Finns det klockkretsar att köpa fortfarande? Men de funkar kanske inte på nixierör. Kanske displej till in eventuellt kommande CD-spelare???
Klocka helt klart när du har fyra.
Dock är jag inte så förtjust i den typen av nixierör, gilalr dom "stående" bättre.
Dock är jag inte så förtjust i den typen av nixierör, gilalr dom "stående" bättre.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Man ska inte syla en skiten häst i munnen, eller vad säger man ...Glenn skrev:Dock är jag inte så förtjust i den typen av nixierör, gilalr dom "stående" bättre.
Jine: tänker INTE programmer någon 6850, men det var bra att se hur man interfejsar displejerna. Får koka ihop något lagom diggetalt ...
Absolut inte, jag skulle med glädje tagit emot dom jag medsoundbrigade skrev: Man ska inte syla en skiten häst i munnen, eller vad säger man ...
Nixierör är ganska lätta att kommunicera med, det jobbigaste är att få upp spänningen till dom (~200V om jag minns rätt) men nuförtiden är inte det heller speciellt svårt med moderna stepup-grejer.soundbrigade skrev: Jine: tänker INTE programmer någon 6850, men det var bra att se hur man interfejsar displejerna. Får koka ihop något lagom diggetalt ...
Enklast är ju f.ö om du får tag i 74141 eller dess släktingar som är gjorda för att styra nixierör, annars får man använda ett gäng trissor eller annat lämpligt sätt
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Mitt problem är nog snarare att hitta lågvoltstrafar ....
Nu kom jag på det - Man ska inte munhuggas med en gniden häst.
Nu kom jag på det - Man ska inte munhuggas med en gniden häst.