T: Fixa kretskort :Fixat
T: Fixa kretskort :Fixat
Hej, är det någon som skulle vilja hjälpa mig med ett litet projekt som jag håller på med?
Jah skulle nämligen behöva ett kretskort fixat. Jag har en liten layout som jag har gjort i Eagle, men jag har varken kunskap eller utrustning för att tillverka kretskort. Jag skulle gärna vilja att någon som har koll på hur kretskort ska se ut kollar min layout för det ska kopplas in till nätspänning och jag är osäker på ledarareorna och avstånden mellan ledarna.
Jag vet inte hur mycket det här kan kosta men några hundringar iaf kan det få kosta.
Jah skulle nämligen behöva ett kretskort fixat. Jag har en liten layout som jag har gjort i Eagle, men jag har varken kunskap eller utrustning för att tillverka kretskort. Jag skulle gärna vilja att någon som har koll på hur kretskort ska se ut kollar min layout för det ska kopplas in till nätspänning och jag är osäker på ledarareorna och avstånden mellan ledarna.
Jag vet inte hur mycket det här kan kosta men några hundringar iaf kan det få kosta.
Senast redigerad av Xynter 14 mars 2009, 01:25:09, redigerad totalt 1 gång.
Re: T: Fixa kretskort :Fixat
Tack för erbjudandet men Jesse har fixat och donat med ritningen som jag gjorde och han skulle fixa till kretskortet åt mig.
Edit:
Kanske ska lägga upp en bild på mästerverket. Både min och jesses version.
jesse:

Min:

Edit:
Kanske ska lägga upp en bild på mästerverket. Både min och jesses version.
jesse:

Min:

Varför göra om första layouten? Säkringarna sitter ju bättre/snyggare där (om man bara lägger dom en liten bit ifrån varandra blir det dessutom lättare att byta vid behov).
Jag påpekade för Xynter att avståndet mellan ledarna var i minsta laget där det är 400V mellan - så han gjorde om det och skickade en ny version. Jag inte lade mig i hur den såg ut förutom att jag flyttade några komponenter och banor så att skruvhålen i hörnen fick plats.
>Varför är du inte konsekvent och bryter av alla 90° hörn?
Eftersom det är en massa arbetstid. Jag gjorde bara nödvändiga ändringar och där blev detnågon 45 graders vinkel. Nu är det etsat och klart så nån mer ändring blir det inte.
>Varför är du inte konsekvent och bryter av alla 90° hörn?
Eftersom det är en massa arbetstid. Jag gjorde bara nödvändiga ändringar och där blev detnågon 45 graders vinkel. Nu är det etsat och klart så nån mer ändring blir det inte.
Så nu är det bara för mig att vänta på att kortet ska komma.
jesse skulle du kunna skicka en bild på hur kortet ser ut nu då det är etsat?
jesse skulle du kunna skicka en bild på hur kortet ser ut nu då det är etsat?
Stort tack jesse. Kretskortet ser riktigt fint ut, nu är det bara att vänta på komponenterna och sen se om det hela fungerar.
>Kretskortet ser riktigt fint ut
Tack!
EDIT: Se till att du vänder lysdioderna rätt nu, dvs motsatt riktning mot de andra dioderna - annars säger det "poff". Och tänk på att om en lysdiod skulle kopplas bort eller gå sönder så är det plötsligt 230 volt där!
Tack!

EDIT: Se till att du vänder lysdioderna rätt nu, dvs motsatt riktning mot de andra dioderna - annars säger det "poff". Och tänk på att om en lysdiod skulle kopplas bort eller gå sönder så är det plötsligt 230 volt där!
Ja, jag ska vara extra nogrann med att sätta komponenterna rätt.
Sen så funderar jag på att leta rätt på lite transparant nagellack och måla på banorna efter att jag har lött dit komponenterna.
Sen så funderar jag på att leta rätt på lite transparant nagellack och måla på banorna efter att jag har lött dit komponenterna.