I går köpte jag två stycken "Battling Micro Tanks" på Teknikmagasinet (sorry Dino). Dessa är små IR-styrda pansarvagnar.
Om man köpte två stycken så kostade dom båda totalt bara 299kr. En gav jag till en kompis och så körde vi igång. Det är mycket man får för pengarna ska jag säga. Inte minst en massa batterier så att man klarar sig en stund.
Jag blev positivt överraskad. Pansarvagnarna fungerar bättre än jag trodde. Kvalitén är hög för priset.
Ballt att utmana varandra på bordet och bygga små banor där dom tar sig fram. Man upplever faktiskt lite "krigskänsla". Att tillägga är att vi är 19 och 33 år gamla. Vi båda gillade dom starkt.
De får 4 av 5 möjliga stjärnor (rekommenderas som julklapp, fast man måste ha två för att ha kul).
Nåja, nu vill jag bygga en sådan själv fast med lite "vassare" funktioner, och högre kvalité. Jag är helt klart "såld" på detta med IR styrda pansarvagnar. Kanon projekt så att jag kan lära mig detta med bland annat mikroprocessorer

Här kommer bilder på en av pansarvagnarna. (Man styr med en IR sändare som är formad som en granat.)

Någon som har en erfarenhet av något som liknar detta? Jusst med IR menar jag. Vill ha en smal ljusknippe som "skott" och att man kan träffa tanken på en stor del av dess yta. Liknande tanks har en strålningsvinkel på ca 10 grader tror jag, så antagligen har dessa ungefär samma.
Nåja, lär nog ta ett tag innan jag sätter igång med detta.
Nu vill jag ha ett livligt snack om detta

PS. --- Har startat en "sälj" tråd här på forumet förr som jag inte har brytt mig så mycket om. Får söka reda på dom som var intresserade och snacka kanske