Efterlysning: 3,5mm hona - 3,5mm hona/hane för chassie mont

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Folke__

Efterlysning: 3,5mm hona - 3,5mm hona/hane för chassie mont

Inlägg av Folke__ »

Som rubriken lyder, är på jakt efter en 3,5 mm hona (stereo) för panelmontage men med hane eller honkontakt på insidan av chassie/panel. Hittar honkontakt för panelmontage men då är det anpassat för lödning. Rör sig om ett större antal sådana här installationer så jag försöker slippa ifrån själva lödningsproceduren.

Tänker mig något i den här stilen fast som sagt för chassie/panelmontage
Bild

Det här är det närmaste jag kommit hittills
Bild

Mycket tacksam för snabba svar då det är tänkt att tillverka prototyp under helgen!
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Re: Efterlysning: 3,5mm hona - 3,5mm hona/hane för chassie mont

Inlägg av vfr »

Jag tror aldrig någonsin att jag sett något sånt. Varken som del till försäljning, eller användas i någon konstruktion. Därmed inte sagt att det inte kan finnas. Men nog inte direkt vanligt. Vet du att det ö.h.t. finns sådana?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Re: Efterlysning: 3,5mm hona - 3,5mm hona/hane för chassie mont

Inlägg av JimmyAndersson »

Folke:
Är det en sånhär du är ute efter?
Teleplugg i ena änden och telejack i andra.

Jag törs lova att du inte kommer hitta sådana som är avsedda att monteras i chassin, så detta är nog det närmaste du kommer, ifall själva grejjen (teleplugg--telejack) är rätt. :)

Det finns även små adapters som är avsedda för att enkelt koppla ihop gitarreffekt-pedaler. Det är i princip en teleplugg med en teleplugg i andra änden. Sådana hittar du i de flesta musikaffärer. T.ex www.musikborsen.se eller www.jam.se

Jag brukar använda sånahär när jag antingen behöver en telejack-teleplugg eller telejack-telejack. De finns även som 3,5mm-modell. Mångsidiga små adapters. :)
Skriv svar