Kom-igång hjälp med Mega32 och AVR Studio 4

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
boliw

Kom-igång hjälp med Mega32 och AVR Studio 4

Inlägg av boliw »

Jag har sökt efter en bra tutorial för att komma igång med Mega32 programmering i C med AVR studio 4 men med dåligt resultat. Jag hittar inget som ger bra vägledning om hur man kommer igång från grunden. Troligen så har jag inte sökt på rätt sätt på Webben. Det jag främst söker är info om hur Mega32 initieras och startas upp, initiering av register mm. Om någon kan supporta med include-file i C eller annan info med uppstartsinstruktioner mm är jag tacksam.
Jag kommer från HW, ASM miljö, Basic och Basic Stamp 1 och 2 är jag bra inkörd på men Mega 32 med C är nu ett nytt område för mig.
Tacksam för alla tips, råd och svar :D
eqlazer

Re: Kom-igång hjälp med Mega32 och AVR Studio 4

Inlägg av eqlazer »

Kanske denna AVR-guide kan vara till lite hjälp, åtminstone de där allra första stegen.
Annars är http://www.avrfreaks.net/ att rekommendera.
Användarvisningsbild
Stinrew
Kontakt:

Inlägg av Stinrew »

Grundinitieringen för att välja oscillatorkälla och uppstartsfördröjning är inget man kodar själv till AVR. I AVRSTUDIO väljer du ett alternativ i en lista (se bild).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Stinrew 15 juli 2013, 17:42:29, redigerad totalt 1 gång.
boliw

Inlägg av boliw »

Tack för länkarna och hjälpen med inställningar, det underlattade och jag fann vad jag sökte via länkarna, mitt styrprogram för remote fokuseringskontroll av ett astronomiskt teleskop hoppade igång, nu återstår utprovningen av att programmet är rätt skrivet också...
Tack :tumupp: :tumupp:
Skriv svar