K: Insexskruv M3x10 svart
- jonnorberg
K: Insexskruv M3x10 svart
Jag har letat ett tag nu efter svarta M3x10 insexskruv.
Enda stället jag hittat på är IronBill men de ska ha 100:- för ordrar under 500:- 100st kostar 66:-.
Finns det nåt bättre ställe i Sthlm eller är det nån som vill ha nåt från IronBill?
Enda stället jag hittat på är IronBill men de ska ha 100:- för ordrar under 500:- 100st kostar 66:-.
Finns det nåt bättre ställe i Sthlm eller är det nån som vill ha nåt från IronBill?
- jonnorberg
- jonnorberg
Re: K: Insexskruv M3x10 svart
Jag ska kika på jobbet nån dag om vi har. Är längden superviktig eller går det bra med längre?
Hur många behöver du?
Hur många behöver du?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Flinks säljer inte till privatpersoner, vet ej hur det är med Bix. Finns inte Standard detaljer kvar?peter555 skrev:Bix skruv eller Flink har stort utbud.
- jonnorberg
Jag trodde att det skulle finnas överallt, men tydligen gör det inte det. Elfa har, men inte hemma just nu. Det får hem i mitten av februari. Fast de har bara 8 och 12mm långa. 10mm skulle vara fint. Tänkte köpa på mig ett paket så man har. Kostar ju bara 66:- för 100st på Ironbill. Får nog bli därifrån. Så får jag köpa M4 på Classe. Ebay var dyyyrt.
Och dom är dessutom hårda på det... dom ligger i huset brevid jobbet, gled in och tänkte köpa en påse buntband efter jobbet, och det var helt omöjligt utan att vara registrerad företagskund och femton formulär senare, jag bara la ner påsen vid kassan och gick därifrån...tecno skrev:Flinks säljer inte till privatpersoner, vet ej hur det är med Bix. Finns inte Standard detaljer kvar?peter555 skrev:Bix skruv eller Flink har stort utbud.
Jonnorberg: jag hade tänkt skaffa lite plexirör och sånt från Ironbill, men det blir inte såpass mycket pengar att det kommer över 500 ens tillsammans om du inte ska ha något mer än bara 100st skruvar...?
Jag har aldrig haft problem att handla på Flinks som privatperson, senast ett par månader sedan. Är det nått nytt? På Kungsholmen/Stockholm?
Hmmm....
..... Jag trodde att det var ett skämt när jag började läsa den här tråden, men det var det visst inte.
I mina trakter kan man köpa sådant i vilken byhåla som helst. Alla järnaffärer har "vanlig svart" insex i lager.
Jag börjar alltmer inse hur bortskämd man är när man bor i småindustrins Mekka. Vill man bygga något så kan man skaffa fram material på en kvart.
Man kanske skulle starta postorderförsäljning och använda järnaffären som lager.....

I mina trakter kan man köpa sådant i vilken byhåla som helst. Alla järnaffärer har "vanlig svart" insex i lager.
Jag börjar alltmer inse hur bortskämd man är när man bor i småindustrins Mekka. Vill man bygga något så kan man skaffa fram material på en kvart.
Man kanske skulle starta postorderförsäljning och använda järnaffären som lager.....
- jonnorberg
Ja jag blev också förvånad. Trodde nån skulle drämma till med Biltema eller så.
Ulvsunda/Bromma flygplats...jaras skrev:Jag har aldrig haft problem att handla på Flinks som privatperson, senast ett par månader sedan. Är det nått nytt? På Kungsholmen/Stockholm?