Mixtrade lite med den och insåg att olika segment tänds då ström leds från någon av pinnarna 1-16 (som ritade i bilden) till A,B eller C. Har inte sysslat med någon sådan display förrut och hittade inget som denna då jag sökte. Eftersom A,B och C inte bör vara jordade samtidigt (eftersom flera segment då är tända) var tanken att låta processorn rulla mellan pinnarna och tända de segment som är kopplade till dem.
Dock så klarar tydligen inte processorpinnarna av att tända segmenten så att de lyser tillräckligt (de lyser, men mycket svagt).
Tänkte först att jag skulle koppla in transistorer mellan A,B och C pinnen och jord, men kom sedan på att det antagligen inte kommer hjälpa, då processorpinnarna ändå inte klarar av att leverera tillräckligt med ström för att segmenten skall lysa tillräckligt starkt. Måste jag koppla in transistor hos alla ingångarna till segmenten (pinnarna 1-16 mellan dem och Vdd) eller går det att lösa på ett bättre sätt. Då Vdd kopplas in på pinnarna (1-16) och jord till A,b eller C så lyser segmenten tydligt.
Lite tips om hur jag kan/borde göra eller info om displayen uppskattas.
(Pinnarna mellan 8 och 9 sitter fast i kopplingsplattan under siffrorna 8 och 9, detta för att lämna plats åt Vdd och Vss in till processorn, processorn ligger gömd under displayen)