Hej och välkommen till forumet!
Standardsvaret är ju som bekant RTFM. Om du saknar manual finns den på Atmels hemsida,
här.
Kolla:
* Att kretsen sitter rättvänd, och i rätt sockel(SCKT3100A3).
* Att alla byglar sitter rätt.
* Att den 6-poliga flatkabeln med IDC-kontakter i båda ändar sitter kopplad till rätt socklar(röd i det här fallet. Dvs. ISP6PIN kopplad till SPROG3).
* Strömmatning till STK500 samt seriekabel mellan PC och RS232 CTRL anslutet.
PROGRAM-knappen ska du inte bråka med, den har bara med uppgradering av STK500ns firmware att göra. När du har kollat att allt är grönt i punkterna jag angett ovan sköter du resten ifrån AVRStudio. Nu minns jag kanske inte allt, då jag har mina prylar ~110 mil härifrån. Men jag ska försöka berätta vad du ska göra:
* Slå på STK500n.
* Starta AVRStudio.
* Klicka på AVR-ikonen, och se till att välja STK500 och auto på COM-port.
* Välj rätt processortyp(mega32).
* Välj kompilerad *.hex-fil att skriva till processorns flash(inte EEPROM).
* Klicka på program-knappen.
Detta bör räcka för att få igång din processor. Den kommer troligtvis initiellt att klockas av den interna RC-oscillatorn på 8MHz, nerdelat till 1MHz. Det finns en flagga(ckdiv8), som bestämmer om frekvensen ska divideras med 8 eller ej. Vidare kan du välja oscillatortyp. På ett annat ställe kan du ställa in ISP-frekvensen, detta kan vara aktuellt om ISP-frekvensen är för hög i förhållande till processorns(då kanske programmet inte överförs korrekt, men i så fall varnar AVRstudio).
/Lycka till!