Jag har en liten krets som styr en motor som använder mekaniska relän men de går sönder lite då och då och det är dags att byta ut dem.
Kretsen är ganska simpel, 110V AC in (amerikansk standard...) en transformator som gör om den till 12V DC, två stycken relä som går på 12 V och kopplar 110V AC till motorn, den ena kopplar så att motorn går medurs och den andra så att motorn går moturs.
Det enklaste vore att byta till solid state relän men de är lite dyra. Tänkte att MOSFET kanske skulle kunna fungera men jag har inte så stor erfarenhet av MOSFETs så jag drar mig hit för lite hjälp

Motorn drar nåt i stil med 7 A, (enligt spec så ska den dra 5 A men jag uppmätte 7...) så nåt i stil med 10 A behöver MOSFETsen klara för att vara på säkra sidan. Det jag inte vet riktigt är hur jag ska koppla...
Och ibland så styrs vilket relä som ska koppla med en handkontroll och ibland med en microprocessor via transistorer. Om det nu har någon betydelse.
Det är säkert en väldigt enkel krets men om man inte vet hur den ser ut så vet man inte

Tack på förhand!