Att göra en egen motorstyrning för trimmade bilar etc?
Det finns ju ett färdigt system med Open Source, man kanske kan stjäla ett par takter där.
Idén är ju ganska lockande!

Mvh
speakman
Det går att ställa in att linux ska köra realtid i kerneln.frejo skrev:Ska man ha nån form av os ska det vara realtid... jobbigt när multitaskingen slår in och ger mer tid till ex. uppdatering av instrumentpanel och hoppar över en insprutningscykel
ang XP:
"Programmet har utfört en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas, kontakta återförsäljaren"
Hur kan du veta att det är så stabilt om det inte kommit ut ännu?sebastiannielsen skrev:Sluta klaga på XP! XP blådumpar inte alls. Jag har inte sett en bluescreen för tidigast ett år sedan. Och "programmet har utfört en förbjuden åtgärd" finns inte i XP. Motsvarande ruta är "Programmet har orsakats ett fel och måste avslutas... och sedan står det om felrapportering och knapparna SKICKA och SKICKA INTE"
Men den ser jag bara när Internet Explorer krånglar när man går in på en flash sida. Annars har jag inte sett den på länge.
PS! microsoft har gjort en bil som kör XP på test. Rätt coolt. Det står MICROSOFT med silver jättestort på den. Snart kommer Longhorn ut , ett stabilare system än linux , och det operativet kan du devenitivt köra på en bil om du vill. Eftersom longhorn är superstabilt med Win-FS. (Longhorn är så stabilt så man kan köra farthållaren på den)
ok, Microsoft släpper Windows XP under pompa och ståt med budskapet att det är tidernas bästa operativsystem...sebastiannielsen skrev:Sluta klaga på XP! XP blådumpar inte alls. Jag har inte sett en bluescreen för tidigast ett år sedan. Och "programmet har utfört en förbjuden åtgärd" finns inte i XP. Motsvarande ruta är "Programmet har orsakats ett fel och måste avslutas... och sedan står det om felrapportering och knapparna SKICKA och SKICKA INTE"
Men den ser jag bara när Internet Explorer krånglar när man går in på en flash sida. Annars har jag inte sett den på länge.
PS! microsoft har gjort en bil som kör XP på test. Rätt coolt. Det står MICROSOFT med silver jättestort på den. Snart kommer Longhorn ut , ett stabilare system än linux , och det operativet kan du devenitivt köra på en bil om du vill. Eftersom longhorn är superstabilt med Win-FS. (Longhorn är så stabilt så man kan köra farthållaren på den)