Jag testar lite att starta och stoppa min kress med ett halvledarrelä, men det verkar som den blir lite tjurig om man inte bryter båda faserna,
den bara rycker till och stannar sedan.
Men om man stänger av relät och sätt av och på kressen så går det utmärkt att starta den via datorn sedan.
Så det blir väl till att byta ut halvledarrelät mot ett vanligt då antar jag
Hmm jag trodde oxå att det kunde vara det, men jag har kopplat mitt så jag kan växla mellan att köra via datorn eller sätta på den manuellt och det reagerar likadant,
sen att det alltid fungerar första gången och att det fungerar när man satt av och på brytaren på kressen talar ju för motsatsen.
antar att det är något med varvtalsstyrningen som hänger upp sig på den.
Men din startade inte alls då eller? hur kopplade du parallellporten, före eller efter relät? alltså + på porten eller -
Jag kör med halvledarrelä och det fungerar fint, dock klarade min dators parallellport inte av att driva den, men efter att ha löst det med en liten signaltrissa så fungerar det fint...
Har du provat med att hänga på mera belastning, tex en dammsugare, lampa eller...
Jag får inte mitt att fungera med bara Kressen, men med dammsugaren och Kress, så funkar det kanon.