Vrid/skjutpotentiometer
-
-=Fullmoon=-
Vrid/skjutpotentiometer
Tjenare.
Söker en potentiometer som har spec 100k ohm tror belastningen bara ligger på 0.5w.
Nu är det så att denna måste isf vara väldigt liten. ska nämligen få plats i en blinkers/torkarspak i en 940.
Någon som vet om det finns något som kan tilltala mig?
Ska nämligen byta ett motstånd i intervalltrorkarrelät i bilen så att jag kan få vilken intervlal jag vill.
Söker en potentiometer som har spec 100k ohm tror belastningen bara ligger på 0.5w.
Nu är det så att denna måste isf vara väldigt liten. ska nämligen få plats i en blinkers/torkarspak i en 940.
Någon som vet om det finns något som kan tilltala mig?
Ska nämligen byta ett motstånd i intervalltrorkarrelät i bilen så att jag kan få vilken intervlal jag vill.
-
-=Fullmoon=-
-
-=Fullmoon=-
- prototypen
-
-=Fullmoon=-
- prototypen
Jo, fransoserna har tidigt fyllt sina bilar med teknik som dom inte behärskarmrfrenzy skrev:Som vanligt ligger Volvo flera år efter, det här var standardutrustning på Citroen XM 1990Helt enkelt en kort skjutpotentiometer i blinkersspaken.
-=Fullmoon=-: Nej det sak du inte.
Därför att den bra håller för 200 vridningar. Trimpottar är för att trimma in elektronik ett fåtal gånger. Till sådana här applikationer ska man ha en vanlig potentiometer.prototypen skrev:?? Varför inte en BI technologies Typ 72PT ELFA 64-635-09.danei skrev:trimpott ska du absolut inte ha till den tillämpningen.
-
-=Fullmoon=-
Om ni nu säger att tex 72PT ELFA 64-635-09.
Inte håller måttet då man kommer att vrida sönder den så vad finns det för liknande ersättare då?
Denna hade varit rätt bra. bara ta och kapa ur ett hål. i med lite plastinplastik och sen måla hela köret svart.
För isf kan man ju ställa intervallen allt från 1sec- mer än nödvändigt.
I gentligen hade jag velat fästa allting i spaken men vill ogärna ha något i instrumentpanelen. är väl isf bara rattstången (plasten där runt) som man isf kan smälla dit emd något lite halvdiskret men ändå åtkommligt.
Inte håller måttet då man kommer att vrida sönder den så vad finns det för liknande ersättare då?
Denna hade varit rätt bra. bara ta och kapa ur ett hål. i med lite plastinplastik och sen måla hela köret svart.
För isf kan man ju ställa intervallen allt från 1sec- mer än nödvändigt.
I gentligen hade jag velat fästa allting i spaken men vill ogärna ha något i instrumentpanelen. är väl isf bara rattstången (plasten där runt) som man isf kan smälla dit emd något lite halvdiskret men ändå åtkommligt.
-
-=Fullmoon=-
- prototypen
Ur databladet
<200 cycles (3% ∆RT)>
Tror inte att den slutar att fungera efter 200 vridningar men spannet blir lite annars (3%)
Om Fullmoon använder sin bil till och från jobbet, det regnar 1 gång per vecka och vid varje regntillfälle så ändrar han en gång på intervallet så håller denna pot resistansen inom 3% i 4 ÅR.
Bara för att jäklas tror jag att den potentiometern överlever bilen.
Protte
<200 cycles (3% ∆RT)>
Tror inte att den slutar att fungera efter 200 vridningar men spannet blir lite annars (3%)
Om Fullmoon använder sin bil till och från jobbet, det regnar 1 gång per vecka och vid varje regntillfälle så ändrar han en gång på intervallet så håller denna pot resistansen inom 3% i 4 ÅR.
Bara för att jäklas tror jag att den potentiometern överlever bilen.
Protte