Ny webläsare...
Och om man läser villkoren NOGA ser man att Google tar över all rättighet till all material man överför till nätet via Chrome... GRATIS.
Vid att acceptera deras villkor ger man alltså dom full och gratis tillgång till allt man lägger på nätet via Chrome.
Slit den med hälsa... Ser faktisk inte så lovande ut.
Läs punkt 11 i avtalet.
Länk till dansk tidning om detta
Vid att acceptera deras villkor ger man alltså dom full och gratis tillgång till allt man lägger på nätet via Chrome.
Slit den med hälsa... Ser faktisk inte så lovande ut.
Läs punkt 11 i avtalet.
Länk till dansk tidning om detta
Nej då... http://www.idg.se/2.1085/1.177584
Men nog var det fult, och som Googles egna jurist säger:
Men nog var det fult, och som Googles egna jurist säger:
Man undrar vilka produkter dom menar, för ingen vill väl använda något som automatiskt skänker bort alla rättigheter... För att göra saker och ting enklare för våra användare försöker vi använda samma användarvillkor för många av våra produkter och tjänster. I fallet med Google Chrome upptäckte vi att det generella användaravtalet inte fungerar så bra med den produkten. Vi arbetar på att snabbt ändra i språkvalet på paragraf 11 för Google Chrome. Ändringen kommer att gälla retroaktivt för de användare som redan laddat ned Google Chrome.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Den sägs ju vara bättre då ex varje ny flik/tabb använder en egen process som frigör allt minne när den stängs, inte som firefox och IE som bara ökar och ökar oavsett om man stänger ner alla flika utom en. Stänger man programmet helt lite då och då är ju inte "problemet" lika stor som om man har firefox igång i flera dagar.
> Finns väl knappast någon som är korkad nog för att göra så...
Inte?
Jag har en massa flikar uppe med olika sidor, läser jag inte klart stänger jag inte dem. Ska jag bokmärka allt blir det snabbt översvämmat så jag har igång firefox nästan jämt utan att "starta om". Datorn stängs nästan aldrig av utan jag använder viloläge eller vänteläge.
Ser inget kortat med det.
Inte?
Jag har en massa flikar uppe med olika sidor, läser jag inte klart stänger jag inte dem. Ska jag bokmärka allt blir det snabbt översvämmat så jag har igång firefox nästan jämt utan att "starta om". Datorn stängs nästan aldrig av utan jag använder viloläge eller vänteläge.
Ser inget kortat med det.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Läste just en kul kommentar här angående detta med att Google tar över rättigheten till allt material man överför till nätet:
"Men varför ger inte FRA ut en egen webbläsare till folket!
* Vi lyssnar alltid på dina problem.
* Får du problem med produkten behöver du inte kontakta oss, vi vet redan.
* Vi vet vad du behöver, tro oss på den punkten.
* söker du en S-märkt webbläsare med högsta säkerhetsklass.
* Webbläsaren för dig som har något att dölja, ni andra kan sluta besvära oss.
* FRA är ett expanderande företag med goda kontakter med våra kunder."
Tja.. varför inte?
"Men varför ger inte FRA ut en egen webbläsare till folket!
* Vi lyssnar alltid på dina problem.
* Får du problem med produkten behöver du inte kontakta oss, vi vet redan.
* Vi vet vad du behöver, tro oss på den punkten.
* söker du en S-märkt webbläsare med högsta säkerhetsklass.
* Webbläsaren för dig som har något att dölja, ni andra kan sluta besvära oss.
* FRA är ett expanderande företag med goda kontakter med våra kunder."
Tja.. varför inte?

- MicaelKarlsson
- Kontakt: