Hur att värma krympslangen?
-
-=Fullmoon=-
Hur att värma krympslangen?
Tjenare.
Har ett moderkort på en dator där jag har förlängt 4 st anslutningar. Anslutningarna sitter väldigt närma processorns kondensatorer och även I/O anslutningarna. just nu sitter kablarna på plats med krympslang rut om men jag måste kunna krympa krympslangen också.
Hur ska jag bära mig åt?
Varmluftpistol tar ju hela moderkortet liksom. och tändare kan vara kinkigt att få in.. någon annan lösning?
Har ett moderkort på en dator där jag har förlängt 4 st anslutningar. Anslutningarna sitter väldigt närma processorns kondensatorer och även I/O anslutningarna. just nu sitter kablarna på plats med krympslang rut om men jag måste kunna krympa krympslangen också.
Hur ska jag bära mig åt?
Varmluftpistol tar ju hela moderkortet liksom. och tändare kan vara kinkigt att få in.. någon annan lösning?
-
Cryptomaster
- Mizzarrogh
- Mizzarrogh
Jo, man skall inte hålla spetsen direkt på (så den ligger an mot plasten) om man har skönhetskrav och annan färg än svart, annars funkade det till grovgöra som kabelisolering och annat.
Senast redigerad av Mizzarrogh 25 augusti 2008, 13:01:13, redigerad totalt 1 gång.
-
-=Fullmoon=-
- Mizzarrogh
-
-=Fullmoon=-
Har du ingen "glass-skopa" till varmluftpistolen? Brukar följa med lite olika munstycken... Sen krymper ju slangen vid ca 100°C normalt så jag tror inte du behöver oroa dig för grejerna runt omkring om du är snabb - dom har trots allt överlevt lödugn och/eller våglödning.
EDIT: Förutsatt att du har en varmluftpistol med ställbar temp så klart...
EDIT: Förutsatt att du har en varmluftpistol med ställbar temp så klart...
-
-=Fullmoon=-