Tjenare.
Sitter och caddar fram en egen I/O plåt till ett specielt moderkort. dock så är det ett rent helvete att mäta fram exakt hur stora varje port är.
Min första tanke var att först endast ha måtten där kontakterna ansluts men nu har jag bestämmt mig att det blir en 'låda' runt varje portistället. ger lite mer maginal för fel.
Någon som sitter på lite mått elelr vet någon sida som har mått över uttagen?
Det handlar om
ingång för powwa.
Nätverksuttag rj45
vgaport
comport
paralleport
ps/2port (tgt)
ps/2 (mus)
usbport (2st)
ljudport
ljudport
ljudport
vga och comportarna är 'lika' stora till ytrymmet runtomkring så endast ett av måttens behövs.
//Martin
Autocad + Mått över I/O
-
-
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Elfa (eller någon annan som säljer kontakter) borde ha mått på bj45, vga-port, com-port, parallellport, usb-port.
Nu har du iofs skrivit "speciellt moderkort", men jag skickar med den här pdf'en ändå:
ATX-specifikation med mått på det mesta. Tyvärr finns det inga mått för I/O-plåten där, men filen är alltid bra att ha när man bygger egna datorchassin och liknande.
Nu har du iofs skrivit "speciellt moderkort", men jag skickar med den här pdf'en ändå:
ATX-specifikation med mått på det mesta. Tyvärr finns det inga mått för I/O-plåten där, men filen är alltid bra att ha när man bygger egna datorchassin och liknande.