Funderingar på panelisering av mönsterkort
-
thepirateboy
- EF Sponsor
Funderingar på panelisering av mönsterkort
Om man ska beställa små dubbelsidiga standard mönsterkort, mått 20x75mm, blir det då billigare att panelisera korten om man bara behöver 20-30 stycken och isåfall har någon en uppfattning om hur mycket billigare det blir?
Hur många kort ska man isåfall lägga på varje panel eller är det olika från tillverkare till tillverkare?
Tillverkaren PCBCART säger följande:
"If need panelized board please select "Board type" as "Panel" and input board dimension as "Panel dimension",
if have file for single unit only please panelize it or contact us for panelization before order".
Så jag gissar att jag får ta kontakt med dom men det kanske finns någon som har erfarenhet av panelisering eller någon guide som visar hur man kan göra (använder Protel 2002 )?
Hur många kort ska man isåfall lägga på varje panel eller är det olika från tillverkare till tillverkare?
Tillverkaren PCBCART säger följande:
"If need panelized board please select "Board type" as "Panel" and input board dimension as "Panel dimension",
if have file for single unit only please panelize it or contact us for panelization before order".
Så jag gissar att jag får ta kontakt med dom men det kanske finns någon som har erfarenhet av panelisering eller någon guide som visar hur man kan göra (använder Protel 2002 )?
-
limpan4all
-
thepirateboy
- EF Sponsor
Just jäklar, monteringen hade jag glömt.
Hittade även lite info hos Olimex http://www.olimex.com/pcb/pcb-FAQ.html#panels
Hittade även lite info hos Olimex http://www.olimex.com/pcb/pcb-FAQ.html#panels
-
thepirateboy
- EF Sponsor
-
thepirateboy
- EF Sponsor
-
thepirateboy
- EF Sponsor