Jag har labbat med effetpedals-kretsar och kopplat upp dom på kopplingsdäck.
Men jag få ingen att funka,och ska det verkligen vara en kondensator mellan transistorn och inputkontakten, borde inte detta bryta singnalen.
Hoppas ni förstår hurjag menar
MVH
André
Effektpedal till gittar
- Housepainter
- EF Sponsor
Jag hittar inte sidan till schemat men här är ett likadant men annan typ av schema: http://smallbox.zeonhost.com/projects/fface/
Om det är 2,2uF kondingen längst ner i bild du menar så ska den sitta där, kondingar släpper igenom växelspänning men inte likspänning (eller ström om man ska vara petig
) Ljud är just växelspänning så den släpps igenom kondingen... Hur resten av kopplingen fungerar låter jag vara osagt eftersom jag inte orkar följa alla ledningar när det är ritat på det där sättet... Ett vanligt (riktigt) schema är mycket lättare att följa
/PeterH
/PeterH
Okej, då börjar vi med att reda ut dina frågor... Beskriv vad som händer och inte händer. Drar kopplingen någon ström, iså fall hur mycket? (utesluter kortis) Visa gärna bilder på ditt kopplingsdäck och eventuella strömbrytare runt omkring så att man kan se om något är felkopplat. Gå igenom dina uppkoppling en gång till och när du gjort det så går du igenom ännu en gång
Ett tips kan vara att bara bygga ihop själva funktionen utan någon switch för "bypass", då slipper du missar med att omkopplaren är felansluten (det kan ju skilja mellan din och den som fanns i 3D-ritningen) om du har switch, har du då mätt upp hur den fungerar?)
/PeterH
Ett tips kan vara att bara bygga ihop själva funktionen utan någon switch för "bypass", då slipper du missar med att omkopplaren är felansluten (det kan ju skilja mellan din och den som fanns i 3D-ritningen) om du har switch, har du då mätt upp hur den fungerar?)
/PeterH