XBOX ->Tangentbord och Mus?!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Bigstone

XBOX ->Tangentbord och Mus?!

Inlägg av Bigstone »

Ok.. en liten fråga gällande XBOX då...
Köpte en beg. Xb till barnen och det hängde med lite mer vuxenspel så som Call Of Duty mfl. och lite spelsugen som jag var försökte jag mig på att köra det som jag vanligtvis kör med mus och tangentbord fast nu med hankontroll... BESVIKELSE!!! :( Föll som en fura innan jag han dra fram rätt vapen. :x MORRRR! Fick med en USB konverterare men det gick ju inte att köra på de här spelen alls. :cry: Hittade en mus/t-bord konverterare på Tradera för 200kr... ok.. det blir inte billigare att göra en själv men jag ville bara kolla först om någon här har sett något DIY version annars eller något tips på hur man får spelen att acceptera ett standard USB tangentbord och mus. Borde ju inte vara ett problem då XBoxen i sig är en ren PC. Men.. det är klart.. MS vill väl alltid att man ska ha något att ondgöra sig över gällande deras produkter. :lol:

(27 grader i skuggan. Ligger i soffan förkyld och med feber, huvudvärk och hosta och orkar inte åka till Elgiganten eller Siba. EF är medecinen! :D )
PeotryD
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PeotryD »

När du säger xbox, antar jag du menar gamla xboxen, inte 360:n.

Jag är skeptisk till att du kan använda adaptern du har. Xboxkontakt till USB, den följer med chippet du har i din xbox. Och är till för tangentbord och mus, när du kör linux på xboxen.

Det finns en adapter där man kan ansluta mus och tangentbord, tror det var ps/2 kontakter, för xboxen. Denna är gjord just för spel som du frågar efter.
Kollade snabbt efter den på nätet men hittade inte den. Tror den heter något med X
PeotryD
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PeotryD »

Det var denna adapter jag tänkte på.

Borde finnas att få tag på från svenska återförsäljare med....
xobx

Inlägg av xobx »

Användarvisningsbild
Bigstone

Inlägg av Bigstone »

Det var en sådan adapter jag tänkte på ja.. och det är en gammal xbox jag har.
Verkar som om det får bli att införskaffa en sådan däringa tingest om man ska ha en chans över huvudtaget. Att göra en egen hade varit kul för sakens skull men ... mnja.. får väl ge mig där.
Tack för tipsen! :)
Tottish

Inlägg av Tottish »

Tja, då det verkar som att trådskaparen fått sin fråga besvarad så passar jag på att ställa en liknande:

Ska antagligen köpa ett Xbox360 här i månaderna och undrar hur det är med Mus/t-bord-stöd där? Alla vet ju att shoot 'em up med handkontroll är självmord på slagfältet... =)

Någon som testat att köra med T-bord och mus till sitt 360? (adapter eller ej)
Hur kändes det? "Som på PCn" eller som en taskig portning? =)

Hade en sån converter som det talas om till min gamla PS2a och den var en tämligen värdelös investering.

MVH
/Tottish
xobx

Inlägg av xobx »

På 360 måste man också ha en adapter.

Fast det är inte alls så farligt att spela med handkontroll som alla tror, man vänjer sig snabbt.
Skriv svar