Jag använder en laserskrivare då jag skriverut mina kretskort på OH. Ibörjan skrev jag alltid ut två gånger för att få riktig svärta, men jag har upptäckt att det gör inget om det svarta blir flammigt, funkar bra ändå.
För att OHn ska ligga riktigt "thight" mot kortet använder jag Cyrs underbara lösning med dammsugaren. Förr så la jag bara OHn på en plexiskiva och kortet på den (använder en ljuslåda), men då blev resultatet suddigt och vissa banor tom. försvann.
När jag ska framkalla banorna använder jag kaustiksoda. 15ml/l är en bra koncentration tycker jag. En viktig sak är att kaustiksodan måste vara helt löst innan kortet stoppas ner. Det misstaget gjorde jag, att stoppa ner kortet då kaustiksodan inte var löst, vilket medförde att antingen så hände det nada eller om jag la kortet på botten sa det bara "poff" och så var kortet helt blankt och fint.

Etsmedlet som jag använder är från Kjell, det är även min etstank. Etsningen har jag aldrig haft några prob. med så jag har ingen koll på vad som kan gå fel.

Hoppas att jag har hjälp någon stackars olycklig själ på rätt väg iaf.

Läste i elfa katalogen (nr 52 sid 483) att man inte kan göra ledningar smalare än 0,3mm med fotografisk exponering. Jag har lyckast att göra ledningar som är 0,254 utan några prob. alls.
-Per