Hade en stilla undran om någon har föslag på hur man möjligtvis kan bygga ett enklare ljudkort för mer än två ljudkanaler in till en PC via USB eller liknande.
Hör redan hur en kör harklar sig för att samstämmig klämma i med ett "Köp ett färdigt!" Men Näe.. det är inte lika kul och jag VILL bygga ett eget!
Anledningen är att jag har ett par gamla burkar hemma som jag funderade på att bygga om till sk. multifunktionella effektboxar. Typ där man har 4 (eller fler ingångar) och i datorn har sk. "VSTi pluggins" som agerade ljudfx burkar och sedan 2 kanaler ut. Allt bygger ju på sk. ASIO och enligt vad jag förstått finns det bara plats för en ASIO enhet i musiksammanhang. Annars hade ju lösningen varit flera ljudkort.
Man kan ha flera ljudkort och strunta i ASIO men då får man ju en hiskelig fördröjning i ljudet och troligen en massa annat strul.
En annan lösning är ju flera PC burkar med ett ljudkort i varje... då börjar vi ju prata platsbrist och onödig strömförbrukning. Hmmm.. Nä!
Så frågan är... ett multiintagande ljudkort med separata kanaler in som jag via ASIO kan styra in till olika VSTi pluggar, en möjlighet eller en utopi? (Eller... har killen fått solsting?!