Vet ju dock inte så värst mycket så för det första skulle jag vilja ha hjälp om någon kan konstatera om det skulle funka eller inte(Vill inte beställa hem grejjer bara för att upptäcka att det inte går)

Sidan jag "lånat" schemat från är: http://www.powerlabs.org/flybackdriver.htm
Sen tänkte jag bara köra en likriktare på sekundären för att få DC igen. Tanken är att omvandligen ska ske från ca10 volt till ca400, kommer ladda upp det i kondensatorer efter likriktaren för ett coilgun bygge(Gjorde en tidigare tråd om det.)
En annan sak jag undrar över är hur antalet lindningar har påverkan hur effektiv transformatorn är, ex: är 1 linding på primär och 10 på sekundär lika effektivt som 10 primär och 100 sekundär? Spännings förhållandet ska ju vara samma men undrar om det är andra faktorer som spelar in.
Och även en sista fråga, vad spelar resitorernas värde för roll för "input" spänningen? Står så här på sidan
Dock hänger jag inte riktigt med om man ska ha mindre resistans för lägre lägre ingångs-spänning eller om det ska funka ändå?The value 240 Ohms 1W for R1 is for 12 - 24 volts operation
*längre ner*
Also, make sure your power supply is capable of giving the 2-5 amps current the circuit will take (this depends on the input voltage you'll be using, and the value of R2)
Har jag formulerat något klantigt eller om jag inte beskrivit tillräckligt vad jag vill åstakomma så tjoa bara till, tacksam för all hjälp jag kan få