Köpa "Megger" dvs Isolationsprovare, Förslag?
Köpa "Megger" dvs Isolationsprovare, Förslag?
Har konstaterat att jag behöver en "Megger" i verktygsväskan.
Kikat på på elfa och hittat ett antal olika.
Nån som har ideer och erfarenheter?
1 MS5201
2 KEW 3021
3 TES 1600
4 Fluke 1503/1507
5 CA 6525
Kikat på på elfa och hittat ett antal olika.
Nån som har ideer och erfarenheter?
1 MS5201
2 KEW 3021
3 TES 1600
4 Fluke 1503/1507
5 CA 6525
Om du ska ha den i väskan så köp en liten och lätt... Jag har en förkärlek för Fluke och med den får du ju också en enklare multimeter på köpet så du kanske kan slänga ut din befintliga=lättare väska och mer plats
Har inte kollat om någon av dom andra också har fler funktioner (mycket troligt) eller vilken som har bäst prestanda...
/PeterH

Har inte kollat om någon av dom andra också har fler funktioner (mycket troligt) eller vilken som har bäst prestanda...
/PeterH
släpar redan runt nåra hundra kilo verktyg på varje jobb, så nåt enstaka kilo spelar nog ingen roll iofs.
Hade jag tänkt mig för när när jag köpte min Fluke-dvm så hade man kanske köpt en 1520 istället, men då hade man tappat en massa andra roliga mätområden.
Får nog ta en Single Malt och fundera på saken, Flukarna är helt klart intressanta.
Hade jag tänkt mig för när när jag köpte min Fluke-dvm så hade man kanske köpt en 1520 istället, men då hade man tappat en massa andra roliga mätområden.
Får nog ta en Single Malt och fundera på saken, Flukarna är helt klart intressanta.