Frekvensomformare <50W
Frekvensomformare <50W
Någon som har idé var man kan hitta en frekvensomformare för låga effekter ..?
Min dammsugare har en effektreglage. Och börjar fundera på hurvida den är försedd med en frekvensomformare innuti. Isåf.. borde man kunna plocka det ur en "död" dammsugare ..?
Eller som reservdel.
Min dammsugare har en effektreglage. Och börjar fundera på hurvida den är försedd med en frekvensomformare innuti. Isåf.. borde man kunna plocka det ur en "död" dammsugare ..?
Eller som reservdel.
Om det inte är en tre-fas motor i din damsugare så är det inte en frekvensomformare i den. Det är säkerligen en "vanlig" fas-vinkel styrning, precis som en lamp-dimmer men avsedd för induktiva laster.
Men visst finns det små frekvensomformare... Omrons V1000-modell t.ex finns i en 0.3kVA modell avsedd för motorer upp till 180W.
Men visst finns det små frekvensomformare... Omrons V1000-modell t.ex finns i en 0.3kVA modell avsedd för motorer upp till 180W.
- Electricguy
Jag har sett priser på V1000 Value pack på Omrons hemsida förut men nu är jag inte människa till att hitta dom igen. Tyvärr känner jag inte till någon särskild "konsumentvariant" av frekvensomformare men det går ju att hitta begagnade till rätt bra priser. Köpte själv precis en Siemens 5.5kW:are för 1500:- av en forummedlem.
Lenze, 0.37kW på tyska E-bay och här är några till.
Vad exakt är det du skall driva, är det en tre-fas induktionsmotor?
Lenze, 0.37kW på tyska E-bay och här är några till.
Vad exakt är det du skall driva, är det en tre-fas induktionsmotor?
- Electricguy