Hej, har ett litet problem. Jag ska koppla in ett PS3 och ett Wii till en projektor en bit bort med en RCA kabel. Valde RCA eftersom S-video kräver nya kablar från TV-spelen. Kabeln är 10 meter lång och i änden har jag en y-kontakt. Detta ger "bra" bild för Wii't men PS3't har en del störningar. Finns det någon typ av RCA förstärkare man kan fixa ihop eller måste jag köpa s-video kabel alternativt flytta PS3't närmre projektorn?
Vilken typ av kabel använder du? Att överföra komposite video 10m ska inte vara något problem öht. bara koppla och köra...
Men försöker man göra detta med ljudkabel så kommer det inte att fungera så bra (vilket de sladdriga sk RCA-kablarna är) utan du måste använda riktig koaxialkabel, tex RG-59.
Kommer bara ha en signalkälla igång, det är mest ett experiment för att slippa krypa ner under datorbordet och koppla om. Har testat både med och utan den och har inte märkt någon skillnad.
Ahh ok, funderar dock på att bygga någon form av OP förstärkar krets om det kan tänkas hjälpa och då montera kontakterna på ett vanligt kretskort och köra med en switch för att välja.
Ska man göra det riktigt elegant så kan man ha ett antal på utgången parallella emitterföljare, sedan kan man koppla på dom remote från källan. Det ger inga problem med reflektioner och förstärkningen är ca 1 så signalnivån påverkas endast marginellt.
Hur ser störningarna ut? Är det horisontella linjer/ljusstyrkeskillnad, hoppande bild och liknande så är det första jag skulle misstänka jordslingor. Är projektorn kopplad till ett annat uttag än resten av anläggningen? Jordade uttag? Vilka apparater har jordade stickproppar? Försvinner störningarna om du drar ur antennkabeln till din anläggning?