Min Pavilion dv8000 tappar färgen på högtalar....spjället? har pågått i ett halvår nu och det börjar bildas missfärgningar (rost?) på den...förslag? ska jag skrapa bort all färg och måla på något nytt? är det farligt? vilke färg ska jag använda?
Kan du få bort de delarna av datorn du vill måla/lacka så att ingen elektronik finns i närheten är det väl helt okej och inga problem. Annars skulle inte jag ge mig på att lacka om den. Använd någon primer och sedan lackfärg och kanske klarlack på toppen annars sitter du där med utsliten färg efter ett tag, den missen gjorde jag när jag lackade om min trackball.
Så skulle jag gjort i alla fall.
Tänk på att om du spraylackar tar sig färgen in överallt så maskera mer än du tror, och ha god ventilation!!
Ska ta och öppna upp och kika om det inte går att montera loss den biten då.... hmmm... återkommer med bilder på antingen ett nymålat högtalarskydd, eller en suddig bild på en fru med violinstråke i högsta hugg och en dator liggandes uppochner med ett gäng delar utspridda runt sig i bakgrunden.
plocka loss biten, slipa med fint sandpapper (börja med 320, sluta med runt 800-1000) och sedan spraylackar du den med en bra hållbar spraylack i två lager och avslutar med ett lager tvåkomponents sprayklarlack.