Jaha nu sitter jag här med problem igen. Fick för mig att bygga om min gamla jättebergsprängare från 80talet till en modern version med IP-radio över Wlan.
Nu visar det sig att det är ingen bas alls i den längre. Bara skitmycket mellanregister. Alla kontroller funkar utan skrap osv. Kan inte ens få basarna att röra sig. Nu tycker ni väl att jag skall slänga skiten. Men den har nostalgivärde för mig. Sen finns det nog inte många idag som klår den i ljudtryck. Det är en sån här :
http://www.pbase.com/peppin_gf999_d/gf999
Vet inte ens vad jag skall börja leta efter ? Alla kondingar ser iallafall friska ut och man kan spela högt. Nätdel ok, högtalare är ok.
Någon som är bra på audio ?
Vart har basen tagit vägen!?
- prototypen
- Electricguy
Jag har testat både radion och båda kassettspelarna. Det blir precis samma sak som när jag kör in en signal via AUX. Får väl sätta mig och lyssna igenom signalvägen. Tänkte även mäta med oscilloscopet. Om man kör en lågfrekvent ton från en signalgenerator så kan man köra ena kanalen på scopet direkt på ingången och sedan leta med den andra. Skall testa runt lite.
Rifakungen -> Det är ett loppisfynd från 90 talet. 100 spänn gav jag. Funkade utmärkt, t.o.m antennerna var intakta. Min är inte riktigt likadan. Min är helt i plastsilver, svarta högtalare, blå galler. Och lite mer begripligt språk vid knapparna.
Rifakungen -> Det är ett loppisfynd från 90 talet. 100 spänn gav jag. Funkade utmärkt, t.o.m antennerna var intakta. Min är inte riktigt likadan. Min är helt i plastsilver, svarta högtalare, blå galler. Och lite mer begripligt språk vid knapparna.
- Electricguy