Bakgrund
Jag har ett litet PIC projekt baserat på en PIC18F2320 som pratar men en PC via RS232. Koden till PICen är skriven i mikroC och fungerar som den skall.
Så då var jag tvungen att ge mig in i att börja skriva koden till programmet som skall rulla på själva PCn.
Jag har varit på gång flera gånger att börja lära mig programmera i Windows men aldrig fott foten loss... Från nu!

Efter kollat runt lite så bestämde jag mig för att börja med att försöka programmera i Visual C# 2008 Express Editon.
Måste bara säga att det är väldigt likt mikroC och att det är super lätt att komma igång med.
Så långt som jag har kommit i programvaran nu så kan jag skicka och ta emot få PICen och även få PICen att bete sig som jag vill till stordel.
Behöver hjälp med!
Men det som jag inte kan få till på ett bra sätt i C# är hur går man in och kontrollerar individuella bitar i en byte och påverkar dom om man vill?
Alltså både kontrollera bits och påverka individuella bitar om man så vill.
Om ni inte kan koden för C# men för något annat liknade som C++ eller VB så skriv gärna den koden så kanske jag kan konventer den eller hitta liknande funktioner i C#...
Tack på förhand!
Projekt tråd kommer...