Jag har INGEN aning.... men så skall det säkert inte vara. Får du 6.5kHz varje gång och bara när den "grå" splashen kommer? Vilken version har du och kör du demo eller licensierad?
Och det var 6,5kHz första gången.
Stängde och startade igen, och fick upp samma bild, men nu var det 12,5kHz.
Startade om många gånger, och fick upp denna bild tre gånger, sen blev det den gråa, och gången efter den vita jag fick igår.
12,5kHz oavsett. Himla märkligt...
Att splashen ändrar sig är helt normalt, det finns de tre du nu har sett men det ska ju inte påverka frekvensen på chargepumpen. Jag lägger ett inlägg på Mach3's Yahoo-forum så får vi se vad Brian och dom andra kommer fram till.
EDIT: Är det möjligen så att det är första starten efter bootning som ger 6.5kHz?
EDIT2: Nästa gång det händer, öppna Config/General Config och kolla om inställningen Set chargepump to 5kHz - Laser stndby möjligen är ibockad
Idag var det bara första starten efter boot, och så har det oftast varit. Igår var det dock en gång efteråt också.
5kHz har aldrig varit ikryssad, och är inte det nu heller.
Jag provade nu att starta om, och det blev 6,5kHz första programstarten.
5kHz var inte ikryssat.
Jag kryssade i det.
Nu blev det 2,2kHz.
Kryssade bort det.
Fortfarande 2,2kHz.
Startade om programmet.
12,5kHz.
Kryssade i 5kHz.
2,2kHz.
Kryssade bort 5kHz.
2,2kHz.
Startade om programmeet.
12,5kHz.
MadModder,
Expertisen låter meddela att det fanns en bugg i Chargepump-koden i "äldre versioner", kan du testa med 3.037 och se om det hjälper? Ta en säk-kopia på din .xml-fil ifall det dyker upp något annat .037 så du kan backa till 2.63 om du behöver.
Har nu testat 3.037 och den beter sig exakt likadant.
Blir det ingen bättring får jag väl lov att designa om watchdog-kretsen, så den godkänner allt från 3kHz till 15kHz, istället för +/-100Hz inom 11-15kHz.
Såhär kan man ju inte ha det. Det här betyder ju att alla kort som redan finns med watchdog (chargepump) skiter i vilken frekvens det är, bara det kommer ut nånting.
Jag tror faktiskt att de flesta (kort alltså) bara "vill se" någon form av aktivitet, så fort utgången "fastnar" hög eller låg så stänger den av. Jag är mycket tveksam till att befintliga grejer verkligen kontrolerar frekvensen.
Hur som helst, står det att den skall ge 12.5kHz så ska den väl göra det. Jag stöter på Brian igen så får vi se vad som händer. Däremot tror jag nog att 100Hz är VÄL tight som felmarginal.
Dom gånger som Mach3 startar och frekvensen är fel, är det alltid 6.5kHz då och funkar det i övrigt. Alltså, dina motorer går med rätt hastighet osv?
Sen måste jag fråga, det är en "riktig" demo du kör och inte någon "ful-version"?
Jag testade just på min laptop. Installerade 3.037 som demo och fick på 25 starter 6.4kHz VARJE gång. Sedan lade jag in min licens och det gjorde ingen skillnad. Inte förrän jag ökade till 35 och 45kHz.... Då fick jag typ, 9 och 12kHz eller så.
Det verkar som att dom missat att "skala om" frekvensen. Det lustiga är att du (MM) får OLIKA - om du nu inte försöker ändra "grundfrekvens" alltså. Demon är låst i 25kHz läge har jag för mig.
Ska ta upp det på Mach3-Yahoo-diskussionsforums-listan igen...