Hur kan det komma sig att jag får rc 23 från Wispen konsekvent på andra försöket? Jag använder den senaste programvaran i 648an och XWisp2 i datorerna (har testat med två laptops). Det fungerar perfekt en gång, vid nästa försök blir det rc 23. Enda sättet att få igång den igen är att bryta spänningen till målmiljön (från vilken Wispen får sin spänning) och återansluta igen, då funkar det en gång igen! Jag har även försökt andra varianter, starta om Windows (2000 i den ena och XPP i den andra datorn), öppna ett nytt cmd fönster, o s v. Spännings matningen är stabil 5,00Volt och med 1,5A till förfogande, jag använder ingen USB adaptor utan kör direkt i com port.
Hex koden kommer från Votis sida (min egen har jag inte lyckats få att funka än men det är ett annat problem), målet är en 16F628A som sitter på ett litet protoboard.
Jag har sett samma fenomen på vissa PIC18 modeller, men aldrig på
t.ex 16F628A. Jag ska just ner till kontoret, om jag bara får veta vilken
HEX fil du använder så ska jag testa direkt...
Nu har jag löst problemet med mina egna hex filer (funkar bra nu) men, jag har testat diverse kombinationer med och utan pullup och med värden från 22k till 100k inget råder bot på rc23 felet! Det räcker att ta bort den röda tråden (+) från labbplattan (den som försörjer Wispen) en sekund så kan man köra en gång till, man behöver alltså inte bryta spänningen till målmiljön endast till Wispen.
Har dock inte testat med kristall för att jag inte har någon lämplig sådan, men jag hoppas att det ska fungera att köra ICSP utan att ha en kristall med i bilden. I övrigt fungerar xwisp2 och Wisp648an helt 100!