Intressekoll, kort för AT90CAN128 med CAN och Ethernet

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Intressekoll, kort för AT90CAN128 med CAN och Ethernet

Inlägg av björn »

Jag har gjort ett litet kort förberett för att bestyckas med AT90CAN128, ENC28J60 för ethernet kommunikation, 82C251 för CAN kommunikation samt givetvis en RS232 port (ej med db9 kontakt på kortet utan anbart stiftlist). Förövrigt är 16 digitala utgångar/ingångar och 8 Analoga ingångar utdragna till en header (ej separat AGND).
3,3V och 5V regulatorer skall sitta på korten i SO8 kapslar.

Jag tänkte beställa ett par kort och vill mest se om någon mer skulle kunna vara intresserad?

Bild
Användarvisningsbild
simon78
Kontakt:

Inlägg av simon78 »

Jag är eventuellt intresserad av 2s. Det beror på om mitt båtmotorprojekt kommer igång.
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Synd att du gjort kortet så klumpigt, annars hade jag kunnat vara intresserad. Håller nämligen på designa ett eget kort med exakt samma komponenter i princip. :)
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Ok, min tanke var att göra ett mindre sedan men jag ville först göra detta för att testa lite.
Så om du (chille) tar fram ett litet smidigt så får du säga till, annars kommer jag nog att ta fram det så fort jag får mer tid och har testat ifall detta blir bra.

Hur stort hade du tänkt dig att det skall vara? Jag har ju satt alla komponenterna på en sida och med mycket luft mellan komponenterna för att det skall vara smidigt att mecka med det.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Samma här - halvera åtminstone kortet, då blir det intressant. Dessutom så saknar kortet (enligt bilden) fästhål i hörnen. Lite svårt att montera fast i en låda...
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

KOrtet har fästhål i hörnen på dom gerberna jag skickat till prototyptillverkning. Ok, då testsr jag dessa lite sen kan jag bara cadda om i mindre format om allt funkar som det skall(schemat är ju klart så det är bara operation krympning kvar).

EDIT: Har ni några önskemål om val av kontakter till CAN,RS232 och Ethernet? RS232 kommer jag med största säkerhet att ha kvar som stiftlist bara men eventuellt kan jag använda andra typer.
Användarvisningsbild
arune
Kontakt:

Inlägg av arune »

Nu är jag lite ful och kapar Björns tråd, hoppas du inte tar illa upp. (Jag såg att folk var intresserade av mindre kort med fästhål, färdiga för bruk i båt)

Projektet http://elektronikforumet.com/forum/view ... hp?t=20742 har några PCB:er kvar sen förra beställningen av denna typen:
http://projekt.auml.se/homeautomation:h ... r:corecard.
Mindre kort, lägre prestanda (mega168) än Björns. Kortet har CAN, switchad omvandlare (mata med 9-24V) och expansionsheader. I pipelinen har vi expansionkort med ethernet (enc28j60) men med mega168 är man något begränsad (udp går fint och till viss del tcp).

Bild

Kostar runt 15kr/st.

Hör av er till projektet (allt öppen källkod, hårdvara, embeddedmjukvara: bootloader på CAN m.m. och pcmjukvara) enligt http://projekt.auml.se/common:contact[/b]
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Ingen fara för min del, mina prototypkort är på G och min variant med ethernet+CAN+RS232 är nu i mindre format dvs 40x80mm (om jag inte minns helt fel) och har nu 0603 istället för 0805 passiva som jag hade på prototypboarden.
Skriv svar