Tror att de flesta operationsförstärkare är kortslutningssäkra, så om det blir en stor nivåskillnad mellan kanalerna så pajar inget ändå. Fast vad tjännar man på att köra genom en passivmixer?
EDIT: Om du nu kopplar något så bör du ha minst 10kΩ ner till jord iaf, då det är standard för överföring av audio signaler.
Beroende på impedansen hos ingången kommer signalen att dämpas. T.ex använder du 10kΩ i serie med kablen och ingångsimpedansen är på 10kΩ kommer signalen att halveras. Dessutom medför motstånd brus, metallfilmsmotstånd är lämpligast.
Ser lite konstigt ut att en inverteradeförstärkare, ingångsteget har ju ändå en förstärkning på 1. Annars vanligast är att man har ett högpass filter för att dämpa RF-störningar, avkopplingskondensator, motstånd över 10kΩ kopplad till jord och sen en spänningsföljare bara.
Sant, det är för att förbättra en subbas så resten ska inte byggas. Men kapa efter C1 och sätt en volympot där så borde det funka bra? Har för mig att jag använde den delen av schemat till min sub...
Visst kan man koppla ihop kanalerna via ett 10k motstånd på vardera kanalen, men som du säger försämras kanalseparationen en del. Går signalen bara ut gör det väl inget, men om den även används till annat så är det inte så bra.