Jag har ett litet problem.
Det ligger till såhär att jag ska upp med 3st WLAN routrar, samt en switch på taket. Varje enhet är specificierad till 5V / 2A, och switchen 7,5V / 0,8A.
Nu är det bara frågan hur jag ska få upp strömmen dit, jag räknar med att det är ca 10-15m upp dit. Går det att skicka såpass stora strömmar igenom vanligt CAT5e kabelage? Vilka problem kommer jag få?
Jag har först och främst tänk att skicka upp 12V med tillräckligt stor ström (Hur räknar man ut det?) på 2st vardera tvinnade par, dvs 4st vanliga kopparledningar för både negativ och posivit spänning.
Observera.. att det inte handlar om PoE nu. Jag ska använda separata kablar för kommunikation och ström.
Jag hittade dock detta på Wikipedia:
Nästan 20W bara alltså? Nu är min matte rätt kass för tillfället, men borde detta inte resultera i 4A om det handlar om 5V?Power over Ethernet, PoE eller IEEE 802.3af ger tillgång till 48 volt och maximalt 400milliampere eller 19,2 watt på de oanvända paren i en partvinnad kabel. Polariteten på spänningen är ospecificerad varför en likriktare måste användas när polariteten måste vara statisk.
EDIT: Eller blir det 0,25A?
Hjälp mig göra detta möjligt!
Samt räta ut dom kvarvarande frågetecknen.
mvh Jim Nelin