Identifiera spole
Identifiera spole
Jag har en nätdel till en DVD spelare där vad jag gissar är en spolar har pajjat på.
Det enda som står på den är HYT 30027512
Nån som vet vad jag skulle kunna ersätta den med?
Det enda som står på den är HYT 30027512
Nån som vet vad jag skulle kunna ersätta den med?
-
- EF Sponsor
Nu har jag tagit bort plasten. En koppartråd är lös så jag antar att den är pajj. Är oändlig resistans om jag mäter mellan de 2 benen.

Sen kikade jag lite mer noggrant på nätdelen och mycket riktigt sitter det en TNY-krets som ser lite tilltuffsad ut. Kondensatorerna ser hela ut.

Jag ser tyvärr inte hela beteckningen pga hålet.
Men det börjar på TNY och slutar på 7P. Nån som kan gissa vad det kan tänkas vara?
EDIT: Jag googlade på modellbeteckningen på kortet och hittade vad jag tror är ett polsk forum, där angav dom att det skall vara en TNY267P.
Sen hittade jag även en tråd här från EF angående precis ett sånt kort som jag har. Från en Gemini DVD, i tråden var thepirateboy inblandad, vet du om det löste sig med det kortet?

Sen kikade jag lite mer noggrant på nätdelen och mycket riktigt sitter det en TNY-krets som ser lite tilltuffsad ut. Kondensatorerna ser hela ut.

Jag ser tyvärr inte hela beteckningen pga hålet.
Men det börjar på TNY och slutar på 7P. Nån som kan gissa vad det kan tänkas vara?
EDIT: Jag googlade på modellbeteckningen på kortet och hittade vad jag tror är ett polsk forum, där angav dom att det skall vara en TNY267P.
Sen hittade jag även en tråd här från EF angående precis ett sånt kort som jag har. Från en Gemini DVD, i tråden var thepirateboy inblandad, vet du om det löste sig med det kortet?
-
- EF Sponsor
Sune: nej jag skicka iväg ett kort men har inte hört nåt mer från killen. Han sitter väl i soffan och visslar och ser på DVD hela dagarna.
Jag fick aldrig tag i nån spole som var lämplig utan lindade helt enkelt om den befintliga med ny koppartråd.
Du måste byta kondingarna för de brukar tappa kapacitans, därför blir det hål i TNY'n.
Jag har en extra TNY267PN och kondingar (4,7uF/450V) om du är intresserad.
Jag fick aldrig tag i nån spole som var lämplig utan lindade helt enkelt om den befintliga med ny koppartråd.
Du måste byta kondingarna för de brukar tappa kapacitans, därför blir det hål i TNY'n.

Jag har en extra TNY267PN och kondingar (4,7uF/450V) om du är intresserad.
-
- EF Sponsor
Det är vanlig lackisolerad koppartråd. Skulle tro jag använde 0,20mm Länk
Räkna varven när du lindar av den, och linda på lika många varv med ny tråd. Det är svårt att få till det perfekt när man lindar för hand, men det brukar bli tillräckligt bra för att det ska funka.
50kr vill jag ha för komponenterna.
Räkna varven när du lindar av den, och linda på lika många varv med ny tråd. Det är svårt att få till det perfekt när man lindar för hand, men det brukar bli tillräckligt bra för att det ska funka.
50kr vill jag ha för komponenterna.