Pic går bara programmera en gång?
Pic går bara programmera en gång?
Håller på och programmerar en PIC12F629.
Första gången funka det att föra över programmet med wispen, fast nu hittar den inte picen :/
Bytte pic och det blev samma sak - funkar första gången men andra gången hittar den inte picen.
Vad kan va fel?
Första gången funka det att föra över programmet med wispen, fast nu hittar den inte picen :/
Bytte pic och det blev samma sak - funkar första gången men andra gången hittar den inte picen.
Vad kan va fel?
Jo, fast jag ser inget fel på min config..?
@ device pic12F629, intrc_osc_noclkout, wdt_off, mclr_off, protect_off
Kopplat enligt detta schema
http://www.voti.nl/blink/pics/b-675i-150.gif
@ device pic12F629, intrc_osc_noclkout, wdt_off, mclr_off, protect_off
Kopplat enligt detta schema
http://www.voti.nl/blink/pics/b-675i-150.gif
Hej,
jag har just börjat köra wisp648, förut körde jag med lågvoltprogrammering från paralellporten. Nu har jag fått samma problem som xobx fast lite annorlunda.
Jag kör med PIC16F88. Min config är 3F2A alltså CP av, CCP på RB0, ICD av, WRT av, CPD av, LVP av, BOREN av, MCLRE på, PWRTEN av, WDT av, HS osc.
Det är samma som jag har kört i andra programmeraren förutom LVP-biten. Då funkade det utan problem men nu kan jag bara progga en krets en gång. Om man sätter på jumpern så hänger sig xwisp2. Kör 10 V från en labbkub direkt till wisp
jag har just börjat köra wisp648, förut körde jag med lågvoltprogrammering från paralellporten. Nu har jag fått samma problem som xobx fast lite annorlunda.
Jag kör med PIC16F88. Min config är 3F2A alltså CP av, CCP på RB0, ICD av, WRT av, CPD av, LVP av, BOREN av, MCLRE på, PWRTEN av, WDT av, HS osc.
Det är samma som jag har kört i andra programmeraren förutom LVP-biten. Då funkade det utan problem men nu kan jag bara progga en krets en gång. Om man sätter på jumpern så hänger sig xwisp2. Kör 10 V från en labbkub direkt till wisp
Hur är MCLR och LVP pinnarna kopplade ?
> Kör 10 V från en labbkub direkt till wisp
Och uppkopplingen som du ska programmera ? Har inte den någon 5V ?
Det är normalt enklare att ta spänningen direkt därifrån till Wisp648'an.
> Min config är 3F2A alltså..........
Koden med CONFIG inställningarna är bättre än din egen förklaring.
Mindre risk att det blir fel.
> Kör 10 V från en labbkub direkt till wisp
Och uppkopplingen som du ska programmera ? Har inte den någon 5V ?
Det är normalt enklare att ta spänningen direkt därifrån till Wisp648'an.
> Min config är 3F2A alltså..........
Koden med CONFIG inställningarna är bättre än din egen förklaring.
Mindre risk att det blir fel.