billlig kontraktstillverkare av prototyper

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
espresso_solo
Kontakt:

billlig kontraktstillverkare av prototyper

Inlägg av espresso_solo »

Jag funderar på att låta tillverka en prototyp ytmonterad. Är det någon som vet en bra billig kontraktstillverkare?
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Vilken nivå har du tänkt dig? Ska du "bara ha det lött" av en student som har för mycket fritid och gärna gör det nästan gratis, eller pratar vi ett riktigt professionellt uppdrag med dokumentation och repeterbarht? I det senare fallet är det bara att bläddra hos Hitta/Eniro efter montör/kontraktstillverkare och/eller kolla på annonser i facktidningar (ex: Elektroniktidningen).

Min egen firma är mittimellan de ovan två nämnda exemplen :)
peter555

Inlägg av peter555 »

Det beror lite på var du är, alltid bra att vara nära när man ska göra prototyper. Antalet kort som ska göras är också bra att veta, ska tillverkaren köpa material också etc.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Jag vet flera bra och billiga, men av princip så svarar jag bara dom som anger vart i lander dom finns.
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

ALLA legotillverkare kan montera ytmonterat. Om dom sen vill göra det beror mest på dig och dina underlag samt om dom tror att dom kan få bygga en kommande serieproduktion. Om du går dit och säger att du vill bygga ett kort och att du inte har digitala underlag typ P&P filer samt gerberfiler på pastaplåten, så får du vända i dörren eller betala vad det kostar. Ett normalfullt 100*100 kort har väl runt 200 komponenter och kostar väl 5-8ksek att få byggt med dåliga underlag och utan pastaplåt. Med bra underlag och mycket egenarbete så går det att få gjort för 2-3 ksek inkl pastaplåt. Allt annat är goodwill/raggningskostnad från legotillverkaren.
Användarvisningsbild
Maze

Inlägg av Maze »

Varför inte göra prototypen själv ? Beställ efter riktiga kort från nån PCB tillverkare och löd dit komponenter med hjälp av lödkolv alternativt lödpasta och varmluft. Sen om det blir nån produktion av det så kollar man med nån tillverkare som kan göra serien. Då har man även gerberfiler och en BOM lista klar som man kan skicka iväg för att få in offerter det hela.
Skriv svar