Hejsan, jag hade tänkt att fråga om det var någon som viste om nån bra site på internet där man kunde kolla upp IC-kretsar och andra små komponenter som man inte vet mer om än vad som står på.... Finns det någon bra site för detta? Jag har nämligen fått en del grejer från ett företag, men vet inte riktigt "vad" alla saker är till för/kan göra, ja ni fattar nog vad jag menar... Har försökt söka på google och så, men har hitils bara kommit till siter där man kan köpa dom, men de står inte så mycket eller ingenting om dom... =/
Ett exempel på en som jag sökt efter är en liten sak som ser ut som en stor IC-krets... Står "8501 SYU6522A" på den...
Så.. nån bra sida för att kolla sånt här..? =)
Internet site...
Ett av många exempel är tex www.alldatasheet.com eller www.datasheetcatalog.com.
Hittar man ingenting här så kan ibland en google sökning, efter ibland mycket letande, ge något litet resultat så att man kan få ett litet hum om vad det är för komponent.
Vet inte exakt hur din komponent ser ut så jag vet inyte om det kunnat vara denna men det hade kanske kunnat vara en variant av denna:
STU6522A
Vad T och Y gör för skillnad i beteckningen vet jag inte.
Hittar man ingenting här så kan ibland en google sökning, efter ibland mycket letande, ge något litet resultat så att man kan få ett litet hum om vad det är för komponent.
Vet inte exakt hur din komponent ser ut så jag vet inyte om det kunnat vara denna men det hade kanske kunnat vara en variant av denna:
STU6522A
Vad T och Y gör för skillnad i beteckningen vet jag inte.