Efter detta var det dags att försöka ta reda på vilken primärspänning trafon är avsedd för, så jag mätte upp ström/spänningskurvor för dels de två misstänkta primärlindningarna seriekopplade, dels bara den ena.
Med 230 V över de seriekopplade primärlindningarna drog transformatorn ca 40 VA. Huruvida detta är rimligt vågar jag inte säga. Lindningsresistansen är omkring 1 Ohm totalt, så kopparförlusten är inte mer än 200 mW. Efter 1.5 timmar på tomgång hade kärnans yttertemperatur inte stigit mer än några grader.
De identifierade lindningarna (efter bästa förmåga, i varje fall). Jag är inte helt säker på om primärerna är 2x110 V, men det verkar vara det rimligaste för tillfället. 120-voltslindningen är alldeles för klen för att kunna vara en primärlindning.
Mätuppställningen

Notera det höga säkerhetstänkandet: alla avisolerade ändar är på mint 2 cm avstånd från varandra, och 500 V-lindningen är gömd under bordet.
Resultatet

Jag gjorde två mätningar, en på de seriekopplade lindningarna, en på bara den ena.
Tilldelningen som den ser ut nu

Edit: det blev litet fel. Den delade primären skall vara 0--100--110 V (den ger exakt samma spänning som den odelade).